Mining Purchase Intent in Twitter
DOI:
https://doi.org/10.13053/cys-23-3-3254Palabras clave:
Social media, purchase intent, mining, user generated contentResumen
Most social media platforms allow users to freely express their beliefs, opinions, thoughts, and intents. Twitter is one of the most popular social media platforms where users’ post their intent to purchase. A purchase intent can be defined as measurement of the probability that a consumer will purchase a product or service in future. Identification of purchase intent in Twitter sphere is of utmost interest as it is one of the most long-standing and widely used measures in marketing research. In this paper, we present a supervised learning strategy to identify users’ purchase intent from the language they use in Twitter. Recurrent Neural Networks (RNNs), in particular with Long Short-Term Memory (LSTM) hidden units, are powerful and increasingly popular models for text classification. They effectively encode sequences with varying length and capture long range dependencies. We present the first study to apply LSTM for purchase intent identification task. We train the LSTM network on semi-automatically created dataset. Our model achieves competent classification accuracy (F1 = 83%) over a gold-standard dataset. Further, we demonstrate the efficacy of the LSTM network by comparing its performance with different classical classification algorithms taking this purchase intent identification task into account.Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Transfiero exclusivamente a la revista “Computación y Sistemas”, editada por el Centro de Investigación en Computación (CIC), los Derechos de Autor del artículo antes mencionado, asimismo acepto que no serán transferidos a ninguna otra publicación, en cualquier formato, idioma, medio existente (incluyendo los electrónicos y multimedios) o por desarrollar.
Certifico que el artículo, no ha sido divulgado previamente o sometido simultáneamente a otra publicación y que no contiene materiales cuya publicación violaría los Derechos de Autor u otros derechos de propiedad de cualquier persona, empresa o institución. Certifico además que tengo autorización de la institución o empresa donde trabajo o estudio para publicar este Trabajo.
El autor, representante acepta la responsabilidad por la publicación del Trabajo en nombre de todos y cada uno de los autores.
Esta Transferencia está sujeta a las siguientes reservas:
- Los autores conservan todos los derechos de propiedad (tales como derechos de patente) de este Trabajo, con excepción de los derechos de publicación transferidos al CIC, mediante este documento.
- Los autores conservan el derecho de publicar el Trabajo total o parcialmente en cualquier libro del que ellos sean autores o editores y hacer uso personal de este trabajo en conferencias, cursos, páginas web personal, etc.