Attraction-Rejection Model for Facility Location
DOI:
https://doi.org/10.13053/cys-1-1-3001Palabras clave:
Attraction–rejection, facility location, service radius, localization of facilities, maximizing demand coverageResumen
Location of small and large stores requires a market study to determine the demand for a product in a particular region, as well as the selection of the target population. However, it is common to forget analyzing the impact of the competition regarding the suitability of locating facilities. The objective of this work is to propose a model that can be a tool to study the market; analyzing both demands as attraction factor and competition as rejection factor. The methodology used consists on the proposal of an exact model and a group of tests to prove its functionality. The model has characteristics that have not been considering before like a service radio where a new location can be open and is affected by customers and competitors. The results obtained demonstrated that the model suggests opening the facilities with fewer competitors and higher demand. This model is new because no other model considers how a new location is affected by competitors (rejection) and by customers (attraction), both located in a service radio area.Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Transfiero exclusivamente a la revista “Computación y Sistemas”, editada por el Centro de Investigación en Computación (CIC), los Derechos de Autor del artículo antes mencionado, asimismo acepto que no serán transferidos a ninguna otra publicación, en cualquier formato, idioma, medio existente (incluyendo los electrónicos y multimedios) o por desarrollar.
Certifico que el artículo, no ha sido divulgado previamente o sometido simultáneamente a otra publicación y que no contiene materiales cuya publicación violaría los Derechos de Autor u otros derechos de propiedad de cualquier persona, empresa o institución. Certifico además que tengo autorización de la institución o empresa donde trabajo o estudio para publicar este Trabajo.
El autor, representante acepta la responsabilidad por la publicación del Trabajo en nombre de todos y cada uno de los autores.
Esta Transferencia está sujeta a las siguientes reservas:
- Los autores conservan todos los derechos de propiedad (tales como derechos de patente) de este Trabajo, con excepción de los derechos de publicación transferidos al CIC, mediante este documento.
- Los autores conservan el derecho de publicar el Trabajo total o parcialmente en cualquier libro del que ellos sean autores o editores y hacer uso personal de este trabajo en conferencias, cursos, páginas web personal, etc.